Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt cirka 7 arbetsdagar, räknat från dagen efter lagd beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. SBA BABY kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress. Om din beställning skickas med flera kollin får du också flera leveransbekräftelser. Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos Postnord.

Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 3-7 arbetsdagar. Leveranstiden räknas från dagen efter lagd beställning, förutsatt att vi har varan i lager.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (69 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Fraktkostnader som uppkommer på grund av du inte varit anträffbar vid överenskommen tid för hemleverans faktureras er. SBA BABY erbjuder fri frakt när kunden beställer för mer än 1000 kr. 

Transportansvar 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till SBA BABY kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan inom 1-3 dagar. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. För att en reklamation skall godkännas så måste den sändas tillbaka i oskadat emballage.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till SBA BABY.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Outlösta beställningar

Ej avhämtade paket – vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 195: – om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera. Se beskrivning under köpvillkoren. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.